zaterdag 12 juli 2008

Road Trip

Hier zijn we dan terug. We zijn net terug van een vijfdaagse trip doorheen California. Het was echt ongelofelijk mooi. We hebben heel veel mooie dingen gezien en hebben er echt van genoten. En daarenboven was het nog eens supergezellig met ons tweetjes.

dag 1: San Marino - Monterey

We waren eerst van plan om onze trip te starten met een autorit langsheen de West - Kust (Big Sur), maar door de hevige bosbranden konden we dit helaas niet doen. Jammer maar plan B was ook echt de moeite. We vertrokken richting Monterey en hielden onze eerste stop in Santa Barbara waar het echt leuk wandelen was. Heel veel mooie winkels en gezellige restaurantjes. we bezochten er een gerechtsgebouw en reden er langs de mooie kustlijn.

Verder op onze weg passeerden we Solvang, een mooi Deensachtig dorpje te midden van de wijnstreek. Met de vele windmolens waanden we ons even bij onze Noorderburen.

Na een lange rit besloten we onszelf te trakteren op een lekkere maaltijd. we gingen gezellig tafelen in een restaurantje op de pier van Monterey.

dag 2: Monterey - Mariposa

Vandaag verkenden we Monterey en Carmel. We gingen eerst naar het grootste Aquarium van de USA : Monterey Bay Aquarium. Het was echt de moeite om eens te doen. We zagen er vele verschillende soorten vissen en kwallen. We mochten zelfs bepaalde soorten aanraken.

's Middags was het tijd voor een cultureel uitstapje. We gingen naar de Carmel Mission. Dit is een missiepost van de Spanjaarden die vanuit Zuid-Amerika California veroverden.

Later op de middag deden we de 17-mile drive. Dit is een tocht die we met de wagen moesten afleggen. Onderweg zijn er verschillende stopplaatsen, 'vista points' genaamd waar je enkele prachtige uitzichten hebt. onder andere deze 'Ghost Tree'.

Om onze namiddag af te sluiten gingen we picknicken op het strand van Carmel. Daar werden we omringd door de vele meeuwen en eekhoorns

's Avonds reden we dan door naar ons volgende hoteletje in Mariposa. We kwamen aan om half 8 en het was er nog 37 graden.

dag 3: Mariposa - Fresno

Vandaag stonden we heel vroeg op want we hadden een bezoek aan Yosemite gepland. Alleen al de weg er naartoe was prachtig. We gingen er de vele watervallen bezoeken en maakten een stevige wandeling naar Mirror lake. In warme temperaturen was het extra puffen.

Neeneen dit is GEEN postkaart maar wel een prachtig overzicht van de vallei van Yosemite National Park.

dag 4: Fresno - Visalia

Twee nationale parken stonden er nu op het programma. In de voormiddag reden door Kings Canyon. Een mooi berglandschap met een wilde rivier.

In de namiddag reden we naar Sequioa en zagen we er de grootste boom ter wereld. Deze is maar liefst 84 meter hoog. Probeer Kim maar eens te zoeken op de foto.

Hier zie je Tunnel Log.

Onze dag eindigden we met een stukje bergbeklimmen. We bezochten Moro Rock waar je een mooi overzicht hebt over het park.
De top kan je bereiken door de vele trappen te bewandelen.
Een heuse opdracht in de blakende zon.

dag 5: Visalia - San Marino

Vandaag wat uitgerust en op het gemakje huiswaarts.

Kim en Evi

1. hey kim,

dat ziet er heel leuk uit!
    Ik heb dat ook al allemaal gedaan!!
    HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
    xxxxx margaux
    uw allerliefste, schattigste, mooiste, coolste, tofste, leukste nichtje!

2. Dag Evi en Kim,

Wat een mooie foto's, vooral die van de grootste boom, ge weet, we zijn hier zot van bomen hé!
    Vele groetjes van iedereen en tot binnenkort.